Hatástalan a vörös fényterápia?

Apr 08, 2022Kovács András János

A fényterápia nem új keletű, hiszen már az 1800-as években is használták a TBC (tuberkolózis) kezelésére, majd 1980-ban a NASA használta arra, hogy növényeket termesszen vele az űrben. Nos, ha egyelőre búzamezőkkel még nem találkozhatunk az űrben, az biztos, hogy a hétköznapok során már rengeteg szolgáltatás használja, hiszen jótékony hatásai nagyon szerteágazóak.

De mi is az a vörös fény és hogyan működik?

A vörös fényterápia során külsőleg kezeljük a bőrt. Leegyszerűsítve a folyamat során bizonyos sejtjeink, azaz a mitokondriumok (ezek felelősek a tápanyagok lebontásáért és az energiával töltött molekulák létrehozásáért) felszívják ezt a fényt, és energiát csinálnak belőle.

Ez a vörös fény az emberi szem számára is látható (szemben például az infravörössel), 600-700 nm között mérjük. Egyáltalán nem égeti a bőrt, hiszen más típusú fény, mint amivel például a szoláriumban találkozhatunk, vagy amely a direkt napsugárzás által ér minket.

Milyen betegségek, tünetek során alkalmazhatjuk?

A fényterápia során a bőrünkben beinduló folyamatok serkentik a kollagéntermelést, amely a bőrünk rugalmasságáért, feszességéért, továbbá csontjaink egészségéért is felel. Így a vörös fény hatékony megoldást jelenthet a ráncok halványítása és a szarkalábak eltüntetése során is, továbbá bőrünk textúráját, szerkezetét is javítja.

Kezeli továbbá az arcpirosodás(rosacea), és egyéb bőrgyulladásokat, köztük a nagyon makacs aknés gyulladásokat is. A sebek és hegek gyorsabb gyógyulását is elősegíti, hiszen csökkenti a gyulladást a sejtekben és segíti az véredény-képződést. (angiogenesis)

Mik a kockázatai?

A vörös fény biztonságosan használható, hiszen semmilyen mellékhatással nem jár, és egyáltalán nem veszélyes. A Dr Lumbar csapata hisz a kemikáliáktól mentes, természetes gyógyulásban, így a vörös fény egyik legnagyobb előnyének is azt tartjuk, hogy semmiféle gyógyszerre vagy káros anyagra nincsen szükség ahhoz, hogy fényterápiában részesüljünk.

Hogyan részesülhetek ilyen kezelésekben?

kozmetológia és az orvostudomány is előszeretettel alkalmazza ezt a technológiát. Azonban ha szeretnénk azonnali megoldáshoz jutni, ráadásul úgy, hogy közben pénztárcánkat is megkíméljük, akkor érdemes beszereznünk egy otthoni, kompakt készüléket. A mi személyes kedvencünk egyértelműen a ClinicRed.

A ClinicRed különlegessége, hogy a két spektrumú vörös fény mellett (630 és 650 nm-es) nemcsak a felszínen, de az ízületek mélyén meghúzódó problémákat is kezeli, a szem számára már nem érzékelhető infravörös fénnyel(700-900 nm)

Érdekel a termék!

Így az imént felsorolt bőrproblémákon túl...

• ráncok, szarkalábak