Több mint bőrbetegség – A pikkelysömör több figyelmet igényel

A pikkelysömör, ismertebb nevén pszoriázis, egy immunológiai eredetű, krónikus lefolyású betegség, amely globális szinten mintegy 125 millió, Magyarországon pedig hozzávetőlegesen 150-200 ezer embert érint. A betegség a tudomány jelen állása szerint gyógyíthatatlan, azonban különböző terápiák segítségével a tünetek csökkenthetők, sőt tünetmentesség is elérhető.

A pikkelysömör és tünetei

Pikkelysömör, pszoriázis tünetei

A pszoriázis jellegzetes tünetei a bőr felszínén megjelenő, gyulladt, vöröslő foltok, amelyeket egy fehér, hámló réteg (plakk) borít. Ez a folyamat akár összefüggő területeket is alkothat a test különböző részein, jellemzően a hajlatokban (könyök, térd) és a fejbőrön.

A pikkelysömör tünetei, amikor az érési és szarusodási folyamat nem megfelelő ütemben történik, a bőrsejtek túl gyorsan eljutnak a bőr mélyebb rétegeiből a felszíni rétegekhez, ami túlburjánzást és a jellegzetes plakkokat okoz. A bőrtüneteken túl kialakulhatnak körömtünetek, és a betegek körülbelül egyharmadánál ízületi gyulladás (pszoriázisos artritisz) is előfordul.

A pikkelysömör hatása a mindennapokra

Pikkelysömör hatása a hétköznapokra

A pszoriázis nemcsak fizikai, hanem lelki terheket is ró a betegekre. Elképzelni is nehéz, milyen lelki küzdelmet jelenthet ezzel a betegséggel élni, ami nemcsak hogy gyógyíthatatlan, de nap mint nap kellemetlen és fájdalmas tüneteket okoz. A társadalom gyakran nem befogadó, és előítéletek övezik a betegséget, ami növeli a szégyenérzetet és a lelki betegségek kialakulásának kockázatát, valamint elszigetelődést okozhat.

Mi okozza a pikkelysömört?

A pszoriázis okát még a tudomány sem tudja pontosan. Az viszont biztosnak látszik, hogy a pikkelysömör multifaktoriális betegség, vagyis kialakulásához több tényező együttes jelenlétére van szükség. A pszoriázis hátterében egyrészt genetikai meghatározottságú öröklődési hajlam, másrészt környezeti hatások állnak.

A pikkelysömör kezelése

A pszoriázis kezelése nem lehetséges végleges gyógyulás formájában, azonban a tünetek enyhítésével jelentősen javulhat a betegek állapota és életminősége. A tünetek súlyosságától és gyakoriságától, illetve az egyéni kórtörténettől függően, sokféle terápia közül lehet választani.

Psoralyn: a legjobb krém pikkelysömörre

A piacon számtalan pszoriázisra kifejlesztett kenőcs található, de a tengerentúlon is népszerű, innovatív magyar terméket, a Psoralynt ajánljuk. A Psoralyn különlegessége, hogy titkos összetevője a deutérium-csökkentett víz, amely lehetővé teszi, hogy a krém értékes összetevői magas koncentrációban a bőr mélyebb rétegeibe jussanak, és kifejthessék pozitív, gyógyító hatásukat.

Olvassa el a részletes ismertetőt, és rendelje meg a terméket itt:
Psoralyn - pikkelysömör elleni krém – Psoralyn.hu