Így szabaduljon meg a migréntől - 6+1 természetes gyógymód

Nov 09, 2021Kovács András János

Szedhetünk gyógyszereket megelőzésképpen, vagy próbálhatjuk akárhogyan elkerülni, néha egyszerűen semmi sem segít a migrénen...

Mit tehetünk akkor így, hogy csökkentsük a fájdalmat?

A gyógyszeres kezelések helyett, összegyűjtöttük a legjobb házi praktikákat, amelyek a leghatékonyabbnak bizonyulnak a migrénnel szemben.

Sötét szobában pihenés: Nagyon sok migrénnel szenvedő ember panaszkodik arra, hogy érzékeny a fényekre és hangos zajokra. Igyekezzünk ezért hálószobánkat besötétíteni, és ha van lehetőségünk aludni egy keveset. Bár nem minden típusú fejfájás van összefüggésben az alvással, az agyunk válaszolhat olyan kémiai reakciókkal, amelyek alvás közben csökkenthetik a fájdalmat.

Alkalmazzunk hideg vagy meleg borogatást: A borogatást a homlokunkra vagy tarkónkra tegyük. Sokan azért kedvelik a hideg borogatást, mert a hidegnek van egyfajta zsibbasztó hatása, a meleg pedig segíthet ellazítani a megfeszült izmainkat - amelyet a borogatáson kívül akár egy forró fürdő vagy zuhany formájában is alkalmazhatunk.

Meditáljunk: Szánjunk rá időt, hogy megéljük a pillanatot. Koncentráljunk a légzésünkre. Ez a meditáció (mindfullness) segíthet csökkenteni a fizikai fájdalmat. Kutatások szerint ez a típusú elmélyedés akár a gyógyszerek hatásosságának a szintjéhez is felér.

Levendula: A levendula nyugtató hatásáról, már az előző heti hírlevelünkben is szót ejtettünk. Ezt a növényt akár tea, vagy esszenciális olajok formájában is használhatjuk - gyógyszertárak vagy boltok polcain könnyedén megtalálhatjuk őket.

Hidratáció: A dehidratáció gyakori kiváltó oka a fejfájásnak. A folyadék utánpótlása egyensúlyban tartja a test víz és elektrolit szintjét, és még számtalan jótékony hatását ismerjük, azonban nem mindig vesszük rá magunkat egyszerűen a fogyasztására. A mi kedvenc trükkünk, hogy egy szelet citrom vagy lime karikával ízesítjük a vizünket, így a jobb íze miatt szívesebben isszuk. Sajnos a rossz hír viszont az, hogy a kávéfogyasztásunk növelheti a dehidratációt vízhajtó hatása miatt, így igyekezzünk több vizet, és kevesebb kávét fogyasztani.

Halánték masszírozás: Ez segíthet az izmok ellazításában, ezáltal a fájdalom csillapításában, azonban bizonyos típusú migrének esetében akkora lehet a fájdalom, hogy minden érintés kellemetlen és csak ront a helyzeten.

Tornázás: Bár ellentmondásosan hangozhat, egy gyors tempójú séta segíthet enyhíteni a migrént. Ennek az az oka, hogy az aerob mozgásformák serkentik a véráramot, és csökkenti a stresszt. A mozgás olyan hormonokat termel, amelyektől jól fogjuk magunkat érezni. Ha valami kevésbé izzasztót keresünk akkor a legjobb mozgásforma a jóga lehet.

A gyógyszerek mellett ezek a házi praktikák a legtöbb ember esetében hatásosnak bizonyulnak. Azonban ha semmi sem segít a migrénen, mindenképpen érdemes orvosával egyeztetnie, vagy másik gyógyszert kipróbálnia.

More articles